zondag 9 mei 2021

Als alles al is gezegd en geschreven.. wat is het juiste gerecht en voor wie?


Als alles al is gezegd en geschreven.. wat is het juiste gerecht en voor wie?

(foto eigen beheer)

Als voor je gevoel alles al is gezegd en geschreven, wordt het dan niet tijd een laatste blog te schrijven dat je niets meer hebt toe te voegen. Alles is nog steeds actueel en zal ook zo blijven.

Hierbij wil ik laten weten dat dit mogelijk mijn laatste blog is over mijn ervaringen in mijn werk en mijn huidige kijk op de gezondheidszorg binnen mijn werk in het bijzonder. Ik heb geprobeerd al jaren met mensen, mijn patiënten, te werken om duidelijk te maken dat de eerste verantwoordelijkheid bij de mens zelf ligt. Bij mij in de fysiotherapie kun je de ingrediënten halen om tot een oplossing te kunnen komen van je eigen probleem ten aanzien van je gezondheid, bewegen in het bijzonder. Het is van belang dat de juiste ingrediënten worden aangereikt op basis van goed luisteren naar de mens en hier samen een gerecht van te maken. Een gerecht wat gezondheid-bevorderend is. Van belang is dat dit individueel wordt afgestemd. Dus iedereen heeft baat bij zijn eigen smaak. Wat niet lekker smaakt, voelt of aanvoelt dient gewijzigd en aangepast te worden. Alleen dan kom je tot een optimaal gerecht waar we gezondheid mee kunnen nastreven en minder vatbaar zijn voor ziektes en blessures. 

Dat is en blijft mijn taak, niet meer en niet minder. Hieronder nog eens de titels en link naar mijn stukjes. Lees nog eens en oordeel zelf of iets aan vernieuwing toe is, dan wel mijn stukje of jezelf.



Stof tot nadenken dus..




Geen opmerkingen: