zaterdag 12 november 2016

Kippennek

Kippennek

(courtesy of Dr. Ken Hansraj MD)

(vrij vertaald text-neck) (
ps: 1 lbs= 0,45kg (of 1kg= 2,2 lbs)



Leuk, deze blog begint dit keer met 2 links die ik beide wel interessant vind.
Dat eerste wisten we natuurlijk al.. Of niet?(dat is nog los van onze laptop, tablet en pc activiteiten).
De tweede noem ik, samen met mijn collega's, de Kippennek maar dan statisch.
Als we nu zouden bewegen tijdens onze digitale activiteiten zou er niet zoveel mis kunnen gaan.
Maar dat bewegen doen we juist niet of steeds minder(in het nek- schouder- armregio).
Het is leuk hoor die adviezen dat je regelmatig koffie moet halen als je veel achter je pc zit. Lekker voor de benen. MAAR heb je wel eens iemand met ’zwemmende armen’ naar de koffieautomaat zien lopen? Niet veel denk ik.. “kijk die eens gek doen”
Regelmatig krijg ik te horen dat er klachten zijn in de nek-, schouder- en armregio.
Bij navraag is men niet bewust van een duidelijke oorzaak.
Het weggaan vanachter je computer is niet alleen om de benen te bewegen, bloedsomloop enzovoorts, maar ook juist de nek-, schouder- en armregio.

Op het moment dat ik uitleg hoe een Kippennek werkt wordt er een heleboel duidelijk voor mijn patiënten.
Wij pikken niet de hele dag eten van de grond. Deden we het maar.
Wel laten wij ons digitaal voeden zonder ervoor te bewegen, gewoon stilzitten en het komt binnen. Niet erg, maar er zit dus een andere kant aan..

Stof tot nadenken dus..


Ben je in meer stukjes van mij geïnteresseerd klik hier op de link: 
https://fysiosportcoach.blogspot.com/?m=1


2 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk! Zou een grappig gezicht zijn

FysioSportCoach zei

Jazeker grappig, maar wel nuttig